Existuje množstvo kancelárskych priestorov, ktoré sú na prenájom. Moderné kancelárie sú dnes strategicky rozmiestnené v mnohých mestských častiach či polyfunkčných domoch. Priestor pre biznis by mal spĺňať viaceré kritéria. Závisí predovšetkým od typu podnikania. Nehnuteľnosti sú zväčša klasifikované ako pozemkové, bytové a nebytové priestory. V tomto článku Vám predstavíme tretiu skupinu a priblížime detaily, ktoré je dobré pri záujme o nehnuteľnosť zohľadniť.
Ak máte záujem o nebytový priestor, iste si treba preveriť a zistiť viacero detailov, ktoré dokážu vo veľkej miere ovplyvniť Vašu firmu. Ako zistiť o nehnuteľnosti čo najviac? Okrem lokality a polohy je dôležitá aj dostupnosť, poschodie či zariadenie.
Správna poloha
Poloha je jedným z kľúčových faktorov. Iste by vás však mali zaujímať aj ďalšie dôležité parametre. Je lokalita, ktorú ste si zvolili pre svoje sídlo, bezpečná? Uprednostníte tichú či skôr frekventovanejšiu ulicu? Aká je dostupnosť dopravou alebo pešo do daného priestoru? Okrem lokality si iste treba všímať aj polohu a orientáciu. V dnešnej dobe sa zväčša klienti aj zamestnanci pohybujú autom. Preverte si teda možnosti parkovania, ako pre majiteľov, tak aj pre klientov či zamestnancov. Komerčná nehnuteľnosť by mala ponúkať dobrú cestnú komunikáciu aj možnosť parkovania.
Veľkosť priestoru
Plocha priestoru vo veľkej miere závisí od účelu podnikania. Jedná sa o obchodnú prevádzku, súkromný priestor, kancelárie či ambulanciu? Aká je celková plocha priestoru? Dbajte aj na priestor pre sklad. Kancelárske priestory sa zväčša nachádzajú v kancelárskych budovách, obchodných priestoroch v novostavbe, staršej budove alebo v rodinných domoch. Na realitných portáloch sú k dispozícií aj obchodné priestory v priemyselných parkoch a vo výškových budovách, kde sídlia viaceré firmy.
Nemenej dôležité detaily
Je na osobitných preferenciách záujemcu, o ktorú z ponúk sa rozhodne. Zvážiť si však každý musí vlastníctvo (Jedná sa o súkromný, mestský priestor alebo spoločenstvo vlastníkov?).
Medzi primárne body ovplyvňujúce rozhodovanie jednoznačne patrí aj zázemie pre zamestnancov a majiteľov, akými sú toalety, kuchynka či šatňa.
Posledné dva body na zozname, o ktoré sa treba zaujímať, sú stavebný materiál, z ktorého je vyhotovená stavba, a energie, ako sú voda, plyn a kúrenie. Iste by to kupujúcich či prenajímateľov malo zaujímať. Všímajte si aj skryté nedostatky a podmienky na fungovanie.
Nevyhnutne si treba určiť, na aký účel sa budú nebytové priestory používať. Vo veľkej miere to závisí na druhu podnikania. Premyslené kroky pomôžu v budovaní stabilného charakteru firmy a atraktivitu ešte znásobí kvalitne vybratý nebytový priestor.
Rozhodnutie zaobstarať si vlastný reprezentatívny priestor nie je krátkodobé. Priestor skvalitňuje imidž firmy či spoločnosti a prináša viacero benefitov. Mnohé spoločnosti sa zaoberajú otázkou prenájmu na prevádzkovanie svojej činnosti. Kancelárie sú vizitkou firmy, no náklady spojené s ich prevádzkou častokrát dokážu potenciálnych záujemcov odradiť. Preto treba realisticky pristupovať k prenájmu a nastaveniu mesačného nájmu.
Kúpa priestorov je zväčša veľmi nákladná, preto o prenájom priestorov majú zväčša záujem začínajúce firmy a živnostníci, väčšie spoločnosti plánujúce expanziu, firmy s časovým obmedzením a podniky s meniacimi sa nárokmi.